VANLIGA FRÅGOR & SVAR

– Nej, på uteserveringen har vi bara drop-in.

– På grund av vädret. Blir det plötsligt regn så har vi ingenstans att flytta gästerna som sitter ute och blir blöta.

– Det är helt beroende på säsong och väder. Kommer man runt kl 18-20  under högsäsong när det är varmt och soligt kan det vara över en timmes väntetid. Bäst att komma före eller efter om man vill få bord fort.

– Under lågsäsong är det alltid bäst att boka bord för att vara säker på att få plats. Under sommaren ska du boka bord om du vill sitta inne och komma på drop-in om du vill sitta ute. 

– Vi lovar aldrig bort specifika bord, men tar såklart emot önskemål så gör vi sen vårt bästa för att tillgodose dessa.

– Använd den avbokningslänk som finns med i bekräftelsen du fått via e-post. Det går också bra att maila bokning@thaiboat.se.

– Vi älskar hundar men inte inne i båten. De är dock välkomna på uteserveringen.

– Barn är alltid välkomna och vi har barnstolar. Vi kräver dock att föräldrarna har uppsikt över sina barn. Flytvästar finns att låna. Gällande vagnar beror det på hur mycket folk det är. Brandmyndigheten kräver att det finns fria utrymningsvägar så under högsäsong när det är mycket folk är det inte möjligt. Dock kan man ställa vagnarna i anslutning till restaurangen på kajen och ta med insatsen in.

Tyvärr kan ni inte ta med er en egen tårta.

 

– Vi kan hjälpa er med sånt vi har på menyn, men t ex en blombukett får ni ta med er själva eller via blombud.

– Ja, vi har 4 stycken 3 meter breda platser med Y-bommar. Det går även att lägga till långsida på insidan av bryggan men helst inte på utsidan. Båtplatserna går inte att boka utan är drop-in och båten får inte ligga kvar över natten.

– Köket stänger en timme innan restaurangen stänger. Därefter går det alltid att få barmeny.

– Under lågsäsong (oktober – november samt januari – april) är det möjligt att abonnera restaurangen för t ex fest eller bröllop. Men hör av er i god tid för finns det redan bokningar den dagen är det inte möjligt.

Ja det går bra. Besök www.pej.se/thaiboat eller ladda ner appen.

– Restaurangens entré har en ramp för rullstolar. Om vattenståndet är lågt så kan lutningen vara brant men vi hjälper gärna till om det behövs. Om ni bokar bord inne i fartyget så behöver ni säga till i förväg så vi kan ordna ett bord som är anpassat. Tyvärr är fartygstoaletterna små och får inte plats med en rullstol.

– Absolut! Prata med din servis på plats så hjälper hon dig.

– Nej, tyvärr inte.

– Ja! Vi säljer presentkort på plats eller så kan du beställa via mail, kontoret@thaiboat.se.

– Vi tar emot alla stora kreditkort inklusive American Express och Diners.

– Vi fakturerar sällskap över 20 personer. Det går ej att välja att bli fakturerade på plats utan detta måste anmälas och godkännas innan besöket.

– Ja, ofta till sommarsäsongen. Mejla gärna er CV till: jobb@thaiboat.se.

Stäng